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Ficha de
The Art of Game Design: A Book of Lenses

10

Sinopsis de The Art of Game Design: A Book of Lenses

Good game design happens when you view your game from as many perspectives as possible. Written by one of the world's top game designers, The Art of Game Design presents 100+ sets of questions, or different lenses, for viewing a game’s design, encompassing diverse fields such as psychology, architecture, music, visual design, film, software engineering, theme park design, mathematics, puzzle design, and anthropology. This Second Edition of a Game Developer Front Line Award winner: Describes the deepest and most fundamental principles of game design Demonstrates how tactics used in board, card, and athletic games also work in top-quality video games Contains valuable insight from Jesse Schell, the former chair of the International Game Developers Association and award-winning designer of Disney online games
Editorial
CRC Press
Año de edición
2014
Número de páginas
600

Así ha sido mi experiencia leyendo The Art of Game Design: A Book of Lenses

Imágen destacada - The art of Game Design: opinión de uno de los mejores libros de diseño de videojuegos que encontrarás

He aprendido muchísimo con este libro, y lo recomiendo a cualquiera que quiera aprender las bases del diseño de videojuegos o simplemente a las personas con cierto interés en saber cómo se desarrolla un videojuego en términos de mecánicas.

En cuanto a que sólo esté en inglés…bueno, para mí no fue ningún inconveniente. Si os sirve como guía, mi nivel es un C1, pero creo que con un B2 os bastará para poder disfrutar de la obra sin demasiadas complicaciones.

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